Номер документу:1095 Суб'╨кт законодавчо© ЁнЁцЁативи:Народний депутат Укра©ни Автор:В.Шевченко ВЁдповЁдальний комЁтет:КомЁтет з питань свободи слова та ЁнформацЁ© СтадЁя проходження:Проект закону внесено на розгляд до ВРУ Закон Укра©ни Про КонцепцЁю роздержавленнязасобЁв масово© ЁнформацЁ© в Укра©нЁ Керуючись статтею 9 КонституцЁ© Укра©ни, згЁдно з якою чиннЁ мЁжнароднЁ договори, згода на обов"язковЁсть яких надана Верховною Радою Укра©ни, ╨ частиною нацЁонального законодавства Укра©ни, а також зважаючи на потребу упорядкування законодавства Укра©ни щодо засад ЁнформацЁйно© полЁтики, облаштування ЁнформацЁйного простору та дЁяльностЁ засобЁв масово© ЁнформацЁ©, Верховна Рада Укра©ни п о с т а н о в л я ╨: 1. Затвердити КонцепцЁю роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© в Укра©нЁ (текст КонцепцЁ© дода╨ться). 2. Засади Ё принципи КонцепцЁ© роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© в Укра©нЁ розглядати як основу для розробки законодавчих та нормативних актЁв у сферЁ розвитку ЁнформацЁйного простору та дЁяльностЁ засобЁв масово© ЁнформацЁ©. Проект Вноситься народним депутатом Укра©ни ВЁталЁ╨м Шевченком (Народний Рух Укра©ни) КОНЦЕПЦ╡Я РОЗДЕРЖАВЛЕННЯ ЗАСОБ╡В МАСОВО╞ ╡НФОРМАЦ╡╞ В УКРА╞Н╡ 1. ЗагальнЁ положення 1. Мета концепцЁ© роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© Метою КонцепцЁ© роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© (далЁ - КонцепцЁя) ╨ визначення загальних принципЁв законодавчо© полЁтики в галузЁ правового регулювання вЁдносин власностЁ в ЁнформацЁйнЁй сферЁ, з дотриманням яких чинне законодавство Укра©ни ма╨ бути приведене у вЁдповЁднЁсть з мЁжнародними правовими нормами, а також ма╨ змЁцнити Ё вдосконалити правовЁ гарантЁ© свободи слова та ЁнформацЁйного суверенЁтету Укра©ни, посприяти становленню цЁлЁсного загальнонацЁонального ЁнформацЁйного простору, максимально захищеного вЁд контролю та монополЁзацЁ© з боку суб"╨ктЁв державно© влади Ё приватних осЁб (корпоративних груп). Роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© ма╨ на метЁ створення системи засобЁв масово© ЁнформацЁ©, що об"╨ктивно вЁдбивають суспЁльнЁ подЁ© та явища з урахуванням рЁзних точок зору, а також звести до мЁнЁмуму можливостЁ використання засобЁв масово© ЁнформацЁ© як важелЁв манЁпулювання суспЁльною свЁдомЁстю Ё особистою думкою громадян. 2. Роль держави в ЁнформацЁйному просторЁ 1. Держава в особЁ ©© легЁтимних ЁнституцЁй та повноважних органЁв, згЁдно з цЁ╨ю КонцепцЁ╨ю, позбавля╨ться права бути засновником або власником засобЁв масово© ЁнформацЁ©. Держава може виступати як виробник та розповсюджувач лише спецЁалЁзовано© офЁцЁйно© ЁнформацЁ©, що стосу╨ться рЁшень та дЁй органЁв державно© влади Ё управлЁння. 2. Винятком з цЁ╨© норми ╨ державнЁ засоби масово© ЁнформацЁ© (друкованЁ та аудЁовЁзуальнЁ), якЁ призначенЁ виключно для мовлення (поширення ЁнформацЁ©) на зарубЁж з метою Ёнформування мЁжнародно© громадськостЁ про життя укра©нського суспЁльства та рЁшень офЁцЁйних органЁв влади Укра©ни. 3. ╡ншим аспектом дЁяльностЁ держави в ЁнформацЁйному просторЁ може бути державне замовлення на ЁнформацЁйний продукт, яке на конкурсних (тендерних) засадах нада╨ться нацЁональним виробникам. 3. Поняття роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© 1. ПЁд роздержавленням засобЁв масово© ЁнформацЁ© маються на увазЁ законодавчо врегульований перехЁд прав засновника (власника) засобу масово© ЁнформацЁ©, а також прав контролю, управлЁння Ё розпорядження ним в будь-якЁй формЁ вЁд органЁв державно© влади, органЁв мЁсцевого самоврядування, а також пЁдпри╨мств, установ та органЁзацЁй з державною часткою фЁнансування до недержавних суб"╨ктЁв та ЁнституцЁй. 2. Роздержавлення засобЁв ЁнформацЁ© стосу╨ться аудЁовЁзуальних засобЁв масово© ЁнформацЁ© (телебачення та радЁо), друкованих засобЁв масово© ЁнформацЁ© (газет, журналЁв, бюлетенЁв та Ёнших видЁв перЁодичних друкованих видань), ЁнформацЁйних агенств, а також електронних ЁнформацЁйних систем, що донинЁ могли використовуватися органами державно© влади, органами мЁсцевого самоврядування, пЁдпри╨мствами, установами та органЁзацЁями з державною часткою фЁнансування як носЁ© масово© (не службово©) ЁнформацЁ©. 4. ЗагальнЁ принципи роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© Процес роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© визнача╨ться такими законодавчо закрЁпленими принципами: а/ заборона органам державно© влади та органам мЁсцевого самоврядування, пЁдпри╨мствам, установам та органЁзацЁям з державною часткою фЁнансування бути засновниками або власниками засобЁв масово© ЁнформацЁ©; б/ поетапна уступка Ёснуючих на сьогоднЁ засновницьких прав та прав власностЁ на засоби масово© ЁнформацЁ© органами державно© влади Ё органами мЁсцевого самоврядування, пЁдпри╨мствами, установами та органЁзацЁями з державною часткою фЁнансування; в/ обмеження, а згодом Ё припинення бюджетного фЁнансування будь-яких засобЁв масово© ЁнформацЁ©; законодавче закрЁплення принципу: бюджетнЁ кошти можуть використовуватися виключно на пЁдтримку програм розвитку ЁнформацЁйно© Ёнфраструктури та на ЁнформацЁйнЁ потреби суспЁльства в цЁлому, а не на фЁнансування окремих засобЁв масово© ЁнформацЁ© (за винятком засобЁв масово© ЁнформацЁ©, означених в частинЁ 2.2 цЁ╨© КонцепцЁ©); г/ врегулювання в ходЁ роздержавлення вЁдносин власностЁ на майно та засоби виробництва Ёз забезпеченням гарантЁй дЁяльностЁ засобЁв масово© ЁнформацЁ©, що пЁдлягають роздержавленню, та з дотриманням трудових прав Ё державних соцЁальних гарантЁй для ©хнЁх працЁвникЁв протягом процесу роздержавлення Ё адаптацЁйного перЁоду Ёснування цих засобЁв масово© ЁнформацЁ© в Ёнших умовах; д/ застосування та вдосконалення в процесЁ роздержавлення антимонопольних обмежень, насамперед у сферЁ теле- Ё радЁомовлення, з метою створення плюралЁстичного ЁнформацЁйного середовища. 5. Шляхи реалЁзацЁ© КонцепцЁ© 1. КонцепцЁя реалЁзу╨ться шляхом ухвалення на ©© основЁ та поетапного введення в дЁю законЁв, внесення вЁдповЁдних змЁн Ё доповнень до чинного законодавства, запровадження Ёнших нормативно-правових актЁв, якЁ мають забезпечити регулювання процесу роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ©. 2. КонцепцЁя передбача╨ чЁтку послЁдовнЁсть та обумовлення термЁнЁв роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© за умови законодавчого регулювання цього процесу. 3. Роздержавлення аудЁовЁзуальних засобЁв масово© ЁнформацЁ© здЁйсню╨ться шляхом ©х усуспЁльнення або приватизацЁ©; Ёнших засобЁв масово© ЁнформацЁ© - шляхом приватизацЁ©. 2. ТермЁни здЁйснення роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© 1. Початку процесу роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© переду╨ пЁдготовча робота КомЁтету Верховно© Ради Укра©ни, що здЁйсню╨ законодавче забезпечення свободи слова та дЁяльностЁ засобЁв масово© ЁнформацЁ©, який спЁльно з вЁдповЁдними службами та пЁдроздЁлами КабЁнету МЁнЁстрЁв Укра©ни, мЁнЁстерствами та вЁдомствами ма╨ провести аналЁз законодавчо-нормативно© бази у сферЁ ЁнформацЁйних вЁдносин та дЁяльностЁ засобЁв масово© ЁнформацЁ© Ё затвердити план пЁдготовки необхЁдних законЁв, внесення змЁн Ё доповнень до чинних правових актЁв, спрямованих на забезпечення та врегулювання процесу роздержавлення. 2. ПЁсля завершення пЁдготовчо© роботи процес роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© розпочина╨ться одномоментно Ё здЁйсню╨ться в масштабах усЁ╨© кра©ни в чЁтко визначенЁ строки поетапних процедур, з урахуванням специфЁки кожного виду засобЁв масово© ЁнформацЁ©. 3. Початок процесу приватизацЁ© та поетапнЁ термЁни ©© проведення визначаються окремим законом. 3. Уступка засновницьких прав на засоби масово© ЁнформацЁ© 1. Органи державно© влади та органи мЁсцевого самоврядування, а також пЁдпри╨мства, установи та органЁзацЁ© з державною часткою фЁнансування зобов"язанЁ протягом одного року з моменту оголошення роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© уступити сво© права засновникЁв (спЁвзасновникЁв) засобЁв масово© ЁнформацЁ© недержавним суб"╨ктам. 2. Умови уступки цих прав розробляються засновниками (спЁвзасновниками) засобЁв масово© ЁнформацЁ© за погодженням з вЁдповЁдними органами державно© влади, органами мЁсцевого самоврядування, мЁнЁстерствами та вЁдомствами вЁдповЁдно до чинного законодавства Ё в порядку, визначеному КабЁнетом МЁнЁстрЁв Укра©ни. 3. У разЁ вЁдсутностЁ рЁшень щодо уступки прав засновновника (спЁвзасновника) засобу масово© ЁнформацЁ© згЁдно з частинами 7.1 та 7.2 цЁ╨© КонцепцЁ© таке рЁшення протягом визначеного часу на конкурснЁй (тендернЁй) основЁ може прийняти МЁнЁстерство ЁнформацЁ© Укра©ни з урахуванням пропозицЁй суб"╨ктЁв ЁнформацЁйних вЁдносин та споживачЁв ЁнформацЁйно© продукцЁ©. 4. Ре╨страцЁя засобЁв масово© ЁнформацЁ©, засновниками або спЁвзасновниками яких пЁсля завершення процедури уступки засновницьких прав лишилися органи державно© влади та органи мЁсцевого самоврядування, а також пЁдпри╨мства, установи та органЁзацЁ© з державною часткою фЁнансування, скасову╨ться. 5. РоздержавленЁ засоби масово© ЁнформацЁ© пЁдлягають перере╨страцЁ©, яка проводиться вЁдповЁдними органами безплатно. 4. ЗмЁна видавця друкованого засобу масово© ЁнформацЁ© 1. Органи державно© влади та органи мЁсцевого самоврядування, а також пЁдпри╨мства, установи та органЁзацЁ© з державною часткою фЁнансування зобов"язанЁ протягом одного року з моменту оголошення роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© передати статус видавцЁв друкованого засобу масово© ЁнформацЁ© недержавним суб"╨ктам ЁнформацЁйних вЁдносин. 2. Передача статусу видавця друкованого засобу масово© ЁнформацЁ© здЁйсню╨ться в порядку, аналогЁчному до визначеного в частинах 3.1 та 3.2 цЁ╨© КонцепцЁ©. 3. З усЁх спЁрних питань остаточне рЁшення прийма╨ться МЁнЁстерством ЁнформацЁ© Укра©ни згЁдно з чинним законодавством. 5. Передача прав власностЁ на засоби масово© ЁнформацЁ© 1. Органи державно© влади та органи мЁсцевого самоврядування, а також пЁдпри╨мства, установи та органЁзацЁ© з державною часткою фЁнансування зобов"язанЁ протягом одного року з моменту оголошення роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© передати сво© права власникЁв (спЁввласникЁв) засобЁв масово© ЁнформацЁ© недержавним суб"╨ктам господарювання. 2. Передача прав власникЁв (спЁввласникЁв) засобЁв масово© ЁнформацЁ© здЁйсню╨ться в порядку, аналогЁчному до визначеного в частинах 3.1 та 3.2 цЁ╨© КонцепцЁ©, згЁдно з чинним законодавством. 6. МайновЁ вЁдносини в процесЁ роздержавлення 1. РЁшення щодо прав власностЁ на майно, яке перебувало в користуваннЁ роздержавлюваного засобу масово© ЁнформацЁ©, але належало засновнику (спЁвзасновнику) засобу масово© ЁнформацЁ©, прийма╨ться власником цього майна згЁдно з чинним законодавством. 2. У процесЁ роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© нерухоме майно, що перебувало в ©хньому користуваннЁ, може продаватися, передаватися в оренду, безоплатне користування (на визначений строк, протягом якого перепрофЁлювання роздержавлених засобЁв масово© ЁнформацЁ© забороня╨ться), безплатно передаватися у власнЁсть Ёнших суб"╨ктЁв ЁнформацЁйно© та господарсько© дЁяльностЁ, надаватися новому засновнику (власнику) засобу масово© ЁнформацЁ© на Ёнших засадах, передбачених чинним законодавством. 3. РЁшення щодо власностЁ на майно засобЁв масово© ЁнформацЁ©, якЁ пЁдлягають роздержавленню, приймаються гласно, Ёз застосуванням конкурсних засад, Ёз завчасним оприлюдненням повЁдомлень про змЁну власника з подальшим врахуванням пропозицЁй щодо умов використання цього майна. 4. РоздержавленЁ засоби масово© ЁнформацЁ© пЁдлягають обов"язковЁй перере╨страцЁ© як суб"╨кти господарсько© дЁяльностЁ. Плата за проведення перере╨страцЁ© в цих випадках з них не стягу╨ться. 7. ОсобливостЁ роздержавлення аудЁовЁзуальних засобЁв масово© ЁнформацЁ© 1. Роздержавленню аудЁовЁзуальних засобЁв масово© ЁнформацЁ© (теле- Ё радЁоорганЁзацЁй) переду╨ створення системи СуспЁльного телерадЁомовлення у вЁдповЁдностЁ Ёз Законом Укра©ни "Про систему СуспЁльного телебачення Ё радЁомвлення в Укра©нЁ". 2. Система СуспЁльного телерадЁомовлення створю╨ться на базЁ НацЁонально© телекомпанЁ© Укра©ни та НацЁонально© радЁокомпанЁ© Укра©ни Ёз збереженням та подальшим цЁльовим використанням належного ©м майна, устаткування, технЁчного оснащення, з використанням системою СуспЁльного телерадЁомовлення ефЁрних радЁочастот та каналЁв мовлення, пролЁцензованих за НацЁональною телекомпанЁ╨ю Укра©ни та НацЁональною радЁокомпанЁ╨ю Укра©ни. 3. Роздержавлення аудЁовЁзуальних засобЁв масово© ЁнформацЁй, засновниками або власниками яких ╨ органи державно© влади та органи мЁсцевого самоврядування, а також пЁдпри╨мства, установи та органЁзацЁ© з державною часткою фЁнансування, здЁйсню╨ться шляхом ©х приватизацЁ© або усуспЁльнення. РЁшення щодо приватизацЁ© чи усуспЁльнення прийма╨ться ©х засновниками (спЁвзасновниками) згЁдно з чинним законодавством. 4. УсуспЁльнення аудЁовЁзуальних засобЁв масово© ЁнформацЁ© здЁйсню╨ться шляхом ©х входження в систему СуспЁльного телерадЁомовлення за наявностЁ вЁдповЁдних рЁшень Громадсько© ради та АдмЁнЁстративно© ради системи СуспЁльного телерадЁомовлення Укра©ни Ё в порядку, визначеному КабЁнетом МЁнЁстрЁв Укра©ни. 5. Правовий статус телеорганЁзацЁй системи СуспЁльного телерадЁомовлення визнача╨ться Законом Укра©ни "Про систему СуспЁльного телебачення Ё радЁомовлення Укра©ни". 6. У разЁ, коли вЁдповЁдний орган (засновник) протягом законодавчо визначеного термЁну не прийме рЁшення щодо приватизацЁ© або усуспЁльнення аудЁовЁзуального засобу масово© ЁнформацЁ©, цей засЁб масово© ЁнформацЁ© пЁдляга╨ обов"язковЁй приватизацЁ© згЁдно з чинним законодавством. 7. ПЁсля роздержавлення теле- та радЁокомпанЁй наданЁ ©м ранЁше НацЁональною радою Укра©ни з питань телебачення Ё радЁомовлення лЁцензЁ© на право мовлення залишаються чинними. 8. Використання електронних ЁнформацЁйних систем ЗгЁдно з КонцепцЁ╨ю роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ©, органи державно© влади, органи мЁсцевого самоврядування, пЁдпри╨мства, установи та органЁзацЁ© з державною часткою фЁнансування не мають права на використання електронних ЁнформацЁйних систем для поширення масово© (а не офЁцЁйно© чи службово©, згЁдно з статтею 10 цЁ╨© КонцепцЁ©) ЁнформацЁ©. 9. Державне фЁнансування роздержавлених засобЁв масово© ЁнформацЁ© протягом адаптацЁйного перЁоду 1. Для роздержавлених засобЁв масово© ЁнформацЁ© встановлю╨ться адаптацЁйний перЁод, протягом якого допуска╨ться часткове фЁнансування ©х коштом державного бюджету, з поетапним скороченням частки бюджетного фЁнансування. 2. АдаптацЁйний перЁод становить 1-3 роки. Його тривалЁсть для рЁзних видЁв засобЁв масово© ЁнформацЁ© та залежно вЁд Ёнших умов, з урахуванням специфЁки Ё категорЁй споживачЁв ЁнформацЁ©, територЁальних особливостей поширення ЁнформацЁ© тощо, встановлю╨ться КабЁнетом МЁнЁстрЁв Укра©ни. 3. Частка державного фЁнансування СуспЁльного телерадЁомовлення в перЁод його створення та в перший рЁк функцЁонування, згЁдно Ёз статтею 10 Закону Укра©ни "Про систему СуспЁльного телебачення Ё радЁомовлення Укра©ни", визнача╨ться в державному бюджетЁ на вЁдповЁдний рЁк (замЁсть видаткЁв, ранЁше передбачуваних для потреб НацЁонально© телекомпанЁ© Укра©ни та НацЁонально© радЁокомпанЁ© Укра©ни). Паралельно запроваджу╨ться абонементна плата за користування теле- Ё радЁоприймачами та активЁзуються ЁншЁ джерела фЁнансування СуспЁльного телерадЁомовлення, згЁдно Ёз статтею 7 Закону Укра©ни "Про систему СуспЁльного телебачення Ё радЁомовлення Укра©ни", пЁсля чого державне фЁнансування СуспЁльного телерадЁомовлення припиня╨ться. 4. Засоби масово© ЁнформацЁ©, засновниками (власниками) яких до роздержавлення були органи державно© влади та органи мЁсцевого самоврядування, а також пЁдпри╨мства, установи та органЁзацЁ© протягом адаптацЁйного перЁоду можуть частково фЁнансуватися з державного бюджету за умови скорочення частки бюджетного фЁнансування кожного року адаптацЁйного перЁоду, в порЁвняннЁ з розмЁром фЁнансування в попередньому роцЁ, не менше нЁж на 50 вЁдсоткЁв. Сума бюджетного фЁнансування таких засобЁв масово© ЁнформацЁ© в адаптацЁйний перЁод проводиться окремим рядком у державному та мЁсцевих бюджетах. 5. АналогЁчнЁ пЁльги (частина 8.4 цЁ╨© КонцепцЁ©) можуть поширюватися Ё на засоби масово© ЁнформацЁ©, засновниками (власниками) яких до роздержавлення були пЁдпри╨мства, установи, органЁзацЁ© з державною часткою фЁнансування. ЦЁльовЁ суми бюджетних витрат на ©х утримання протягом адаптацЁйного перЁоду вказуються в кошторисах та Ёнших планових фЁнансових документах Ё в подальшому збЁльшуватися не можуть. 6. БюджетнЁ кошти, вивЁльненЁ внаслЁдок роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ©, за рЁшенням КабЁнету МЁнЁстрЁв Укра©ни протягом певного часу (3-5 рокЁв) використовуються для додаткового фЁнансування загальнодержавних соцЁальних програм у розмЁрах частки споживання на одного жителя Укра©ни, не нижчо© за розмЁр ЁндивЁдуально© абонементно© плати за користування ним теле- Ё радЁоприймачами (стаття 7 Закону Укра©ни "Про систему СуспЁльного телебачення Ё радЁомовлення Укра©ни"). 7. БюджетнЁ кошти, вивЁльненЁ внаслЁдок роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ©, за рЁшенням КабЁнету МЁнЁстрЁв Укра©ни протягом певного часу (3-5 рокЁв) можуть скеровуватися на вЁдшкодування споживачам (повнЁстю або частково) розмЁру абонементно© плати за користування теле- Ё радЁоприймачами, з дотриманням умови, викладено© у попередньому пунктЁ цЁ╨© КонцепцЁ©. 10. АнтимонопольнЁ обмеження у процесЁ роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© 1. УсЁ нормативно-правовЁ акти, пов"язанЁ з проведенням роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ©, мають готуватися за участю (ухвалюватися за наявностЁ висновкЁв) Антимонопольного комЁтету Укра©ни, аби запобЁгти монополЁзацЁ© ЁнформацЁйного простору Укра©ни. 2. У процесЁ роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© застосовуються антимонопольнЁ обмеження, найперш щодо телебачення та радЁо, зокрема: а/ одна Ё та ж юридична особа може володЁти не бЁльше як двома телеканалами та трьома радЁоканалами мовлення; б/ одна Ё та ж юридична особа може скористатися квотою, вказаною в пунктЁ а чистина 10.2 цЁ╨© КонцепцЁ©, працюючи в режимЁ лише аналогового чи лише цифрового телерадЁомовлення; в/ одна Ё та ж юридична особа не може бути засновником (спЁвзасновником) чи власником (спЁввласником) одночасно друкованих та аудЁовЁзуальних засобЁв масово© ЁнформацЁ©; г/ в розпорядженнЁ одного мовника може зосереджуватися не бЁльше 25 вЁдсоткЁв ЁнформацЁйного ринку. 11. ДЁяльнЁсть державних органЁв в ЁнформацЁйному просторЁ пЁсля роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© 1. За рахунок бюджетних коштЁв, вивЁльнених внаслЁдок роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ©, органи державно© влади та органи мЁсцевого самоврядування, а також пЁдпри╨мства, установи Ё органЁзацЁ© з державною часткою фЁнансування можуть здЁйснювати видавництво друковано© продукцЁ©, вести мовлення для цЁльово© аудиторЁ©, користуватися Ёншими засобами масово© комунЁкацЁ© для поширення виключно офЁцЁйно© та службово© ЁнформацЁ©. 2. ПЁд офЁцЁйною ЁнформацЁ╨ю маються на увазЁ: а/ закони, постанови, протокольнЁ рЁшення КомЁтетЁв Ё КомЁсЁй, протоколи пленарних засЁдань, депутатськЁ запити, проекти документЁв Верховно© Ради Укра©ни; б/ укази та розпорядження, заяви Ё звернення, тексти офЁцЁйних виступЁв Президента Укра©ни; в/ постанови Ё розпорядження, протоколи засЁдань КабЁнету МЁнЁстрЁв Укра©ни; г/ акти КонституцЁйного Суду Укра©ни; д/ мЁжнароднЁ договори Укра©ни, що набрали чинностЁ; е/ нормативно-правовЁ акти мЁнЁстерств, НацЁонального банку Укра©ни, Ёнших центральних органЁв влади, заре╨строванЁ МЁнЁстерством юстицЁ© Укра©ни, рЁшення судових ЁнстанцЁй тощо. 3. ПЁд службовою ЁнформацЁ╨ю маються на увазЁ накази, розпорядження, ЁнструкцЁ© та ЁншЁ адмЁнЁстративнЁ акти, оголошення та повЁдомлення службового Ё господарського характеру, оприлюднення яких зумовлене потребами службово-господарсько© дЁяльностЁ. 4. ДЁяльнЁсть державних органЁв в ЁнформацЁйному просторЁ пЁсля роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© регламенту╨ться законами та (в оперативному порядку) нормативними актами МЁнЁстерства ЁнформацЁ© Укра©ни. 12. АдмЁнЁстративнЁ реорганЁзацЁ© пЁсля завершення роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© 1. ПЁсля повного завершення процесу роздержавлення засобЁв масово© ЁнформацЁ© в Укра©нЁ, але не пЁзнЁше, нЁж завершення адаптацЁйних термЁнЁв для цих засобЁв масово© ЁнформацЁ©, МЁнЁстерство ЁнформацЁ© Укра©ни злЁквЁдову╨ться. 2. Органи державно© влади та органи мЁсцевого самоврядування, що мали власнЁ засоби масово© ЁнформацЁ©, пЁсля роздержавлення цих засобЁв масово© ЁнформацЁ© свою присутнЁсть в ЁнформацЁйному просторЁ можуть компенсувати створенням (за рахунок вивЁльнених бюджетних коштЁв) прес-служб, якЁ передаватимуть офЁцЁйну та службову ЁнформацЁю для засобЁв масово© ЁнформацЁ© шляхом проведення прес-конференцЁй, поширення прес-релЁзЁв та в Ёнший спосЁб на загальних пЁдставах. 3. Прес-служби органЁв державно© влади та органЁв мЁсцевого самоврядування в умовах вЁдсутностЁ державних засобЁв масово© ЁнформацЁ© не мають права на виробництво та розповсюдження власного ЁнформацЁйного продукту, що не пЁдпада╨ пЁд визначення офЁцЁйно© та службово© ЁнформацЁ© згЁдно Ёз статтею 11 цЁ╨© КонцепцЁ©.