| |
Участник: | СП "Витмарк-Украина" ООО |
Participant: | Vitmark-Ukraine |
Название работы: | Упаковки для соков и нектаров ТМ Jaffa Gold /томатный сок/ |
Title of work: | Packing for juices and nectars Jaffa Gold trademark /tomato juice/ |
Рекламодатель: | СП «Витмарк-Украина» ООО |
Advertiser: | Joint venture “Vitmark-Ukraine”, Limited liability company |
Рекламируемый продукт, услуга: | Соки и нектары, ТМ Jaffa Gold |
Product, service to be advertised: | Juices and nectars, Jaffa Gold trademark |
Описание творческой идеи, слоган: | Основной акцент делается не на торговой марке, а
на изображении большого и сочного фрукта, что достаточно нетипично для соковой отрасли. Главная идея – в том, что изображение целого фрукта составляется из двух упаковок, первая из которых повернута к зрителю лицевой стороной, а вторая – боковой. Для этого одна из боковых сторон специально лишена всяких надписей. Такая концепция дизайна потребовала разработки специальных стандартов расстановки этих соков на магазинной полке (подобный способ выкладки получил название «полуторного фейсинга») |
Slogan, description of creative idea: | description of creative idea The main emphasis is made not on the trademark but on
the image of a big and juicy fruit, which is not typical for juice industry. The core idea is in composing the whole fruit image of two packs: one of them with its front surface to the consumer and the other – with its side surface. To achieve the desired result all text has been intentionally removed from one of the pack’s side surfaces. Such design concept called for the development of special merchandising standards for the placement of our juices on a shelf (called “one and a half facing”) |
Автор идеи: | Лия Бессонова, Леонид Ямроз |
Author of idea: | Liya Bessonova, Yamroz Leonid |
Дизайнер: | Лия Бессонова, Леонид Ямроз |
Designer: | Liya Bessonova, Yamroz Leonid |
Фотограф: | Игорь Поляков, Игорь Гайдай |
Photographer: | Polyakov Igor, Gaidai Igor |
Дата создания: | 15-01-2001 |